עלייה של 33% במספר הילדים הנפגעים בשבועיים שלפני פסח

"מדי שנה לקראת חג הפסח נרשמת עלייה בהיפגעות ילדים מחומרי ניקוי וכימיקלים, מנתוני הארגון והמכון הארצי למידע בהרעלות - בשנים האחרונות נרשמה בשבועיים שלפני חג הפסח עלייה של בין 25% ל-33% במספר ההיפגעויות. מרבית הנפגעים הם ילדים עד גיל 6 שנים, כ- 95% מהם נחשפו לרעלים בביתם. נתוני 'בטרם' מראים, כי אופן החשיפה לרעל היה על פי רוב בליעה (79.2%), במיוחד בגיל 5-0".
בנצי לייזרוביץ No Comments on עלייה של 33% במספר הילדים הנפגעים בשבועיים שלפני פסח

בכל בתי ישראל מריחים בימים אלו את חומרי הניקוי שהופכים להיות דומיננטים בהכנות ובנקיונות לפסח • "מדי שנה לקראת חג הפסח נרשמת עלייה בהיפגעות ילדים מחומרי ניקוי וכימיקלים"

צילום: Hadas Parush/Flash 90
"מדי שנה לקראת חג הפסח נרשמת עלייה בהיפגעות ילדים מחומרי ניקוי וכימיקלים, מנתוני הארגון והמכון הארצי למידע בהרעלות - בשנים האחרונות נרשמה בשבועיים שלפני חג הפסח עלייה של בין 25% ל-33% במספר ההיפגעויות. מרבית הנפגעים הם ילדים עד גיל 6 שנים, כ- 95% מהם נחשפו לרעלים בביתם. נתוני 'בטרם' מראים, כי אופן החשיפה לרעל היה על פי רוב בליעה (79.2%), במיוחד בגיל 5-0".
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בכל בתי ישראל מריחים בימים אלו את חומרי הניקוי שהופכים להיות דומיננטים בהכנות ובנקיונות לפסח. ארגון רפואת החירום 'איחוד הצלה' וארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים יוצאים בקריאה להורים ומשפחות לנקוט במשנה זהירות בעת ההכנות לפסח על מנת למנוע היפגעות של ילדים.

"מדי שנה לקראת חג הפסח נרשמת עלייה בהיפגעות ילדים מחומרי ניקוי וכימיקלים", אומרת אורלי סילבינגר מנכ״לית ארגון בטרם. "מנתוני הארגון והמכון הארצי למידע בהרעלות – בשנים האחרונות נרשמה בשבועיים שלפני חג הפסח עלייה של בין 25% ל-33% במספר ההיפגעויות. מרבית הנפגעים הם ילדים עד גיל 6 שנים, כ- 95% מהם נחשפו לרעלים בביתם. נתוני 'בטרם' מראים, כי אופן החשיפה לרעל היה על פי רוב בליעה (79.2%), במיוחד בגיל 5-0".

יו"ר איחוד הצלה, הרב זאב קשש, אומר כי "פסח מביא אתו שמחה ואווירת חג- אך גם חשש לסכנות ואסונות. מדי שנה מתנדבי איחוד הצלה – רופאים, פרמדיקים וחובשים – מטפלים בילדים שנפגעו בביתם מחומרי ניקוי או מפסולת שנזרקה במסגרת ההכנות לפסח. תשומת לב ושמירה על כללים פשוטים- ימנעו אסון. יחד עם ארגון 'בטרם' אנו קוראים לאזרחים לנהוג בזהירות על מנת שנגיע יחד לליל הסדר בשלום".

הרב קשש מוסיף כי "בכל מקרה של פגיעה יש להזמין מיד עזרה רפואית. מתנדבי איחוד הצלה יפעלו בכוננות מוגברת לפני ובמהלך החג – על מנת להמשיך להגיע לכל קריאה במהירות וביעילות".

בארגון בטרם מציינים כי החומרים העיקריים שהם בעייתיים ביותר מבחינת היפגעות ילדים הם חומרי ניקוי. חומרי הניקוי הגורמים לפגיעות בינוניות-קשות הינם: חומרים קורוזוביים כמו פותחי סתימות ומסירי שומנים. כמו כן יש להיזהר מקפסולות למכונות כביסה ומדיחי כלים. מוצרים לשימוש זה ידועים כרעילים, בעיקר בגלל תכולת החומר הבסיסי שבתוכם. החומרים השכיחים יותר הגורמים להרעלות הם אקונומיקה, דטרגנטים ומסירי אבנית .

בנוסף, התרחישים הנפוצים במסגרתם נפגעים ילדים הם הגעה של פעוטות לחומרי ניקוי שאוחסנו מתחת לכיור או במקומות שנגישים לילדים. כמו כן בחלק מהמקרים נוצרת טעות עקב העברת חומר ניקוי לאחסון בבקבוקי שתייה רגילים ולעיתים בזמן הניקיון עצמו החומרים נגישים יותר כאשר הילד נמצא בסביבת ההורה.

בארגון 'בטרם' מזהירים כי השארת דליי ניקיון מלאים מים אף כדי מחציתם ללא השגחה, מסוכן עד מאוד כאשר יש פעוטות בסביבה. "פעוט עלול לטבוע גם בתוך דלי המשמש לספונג'ה " – מסבירים בארגון. "בשל כך אין להותיר דליים או גיגיות מלאים מים ללא מבוגר הפוקח עין על הפעוט המשוטט".

חומרי הניקוי ותרסיסי ההדברה מהווים גם הם מקור סכנה כאשר אינם סגורים היטב גם בזמן הניקיון. שאיפת האדים החריפים וכמובן לגימה מחומרים אלה, גורמת לכוויות קשות וצריבה אנושה בדרכי הנשימה ומערכת העיכול.

"כאשר מניחים מצעים לאוורור על החלון שאינו מסורג, חובה לנעול את דלת החדר" – מזכירים בארגון. "זאת כדי שילדים קטנים לא ייעזרו במצעים כדי לטפס אל אדן החלון ממנו עלולים הם למעוד".

ארגון בטרם מגיש כללים למניעת הרעלות:

• נועלים ומאחסנים תרופות, חומרי ניקוי, חומרי הדברה, וחומרים דליקים בארון נעול, הרחק מהישג ידם של ילדים ומחזירים למקום בתום השימוש.
• קוראים את הוראות השימוש והבטיחות המופיעות על האריזה ופועלים לפיהן.
• משאירים חומרי ניקוי והדברה באריזה המקורית ולא מעבירים לבקבוקים שנועדו לשימוש אחר כמו בקבוקי שתיה ולא לכוסות שתיה.
• מזמינים אך ורק מדביר בעל רישיון בתוקף של המשרד להגנת הסביבה
• לא מפזרים רעל עכברים עטוף במזון.

איחוד הצלה מגיש הנחיות לטיפול רפואי ראשוני בעת פגיעה במסגרת ההכנות לפסח:
• יש לקרוא מיד לסיוע רפואי.
• במקרה של חשד לבליעת או שאיפת אדי חומר רעיל יש לפנות מידית לחדר המיון, ולקחת את בקבוק חומר הניקוי.
• ניתן לפנות למרכז למידע ארצי להרעלות ברמב"ם (טלפון: 04-8541900) על מנת לברר אם החומר רעיל ובאילו אמצעים יש לנקוט על מנת לסתור את רעילותו.
• במקרה של פגיעה בעין יש לשטוף את העין תחת זרם מים רב, ולגלגל את העין לארבעה כיוונים.
• במקרה כל כוויה- יש להסיר כל בגד שספוג בחומר הניקוי- על מנת למנוע המשך פגיעה.
• חשוב מאוד! אין לגרום להקאה בשתיית חומרים רעילים. אסור לתת לנפגע לשתות חלב.
• במקרה של הקאה יש להטות את הגוף קדימה על מנת למנוע חנק.



0 תגובות